با انواع نخ پلاستیکی و کاربرد هایشان آشنا شویم

با انواع نخ پلاستیکی و کاربرد هایشان آشنا شویم

امروزه یکی از مهمترین محصولات کاربردی در صنایع و مصارف غیر صنعتی و خانگی نخ و طناب پلاستیکی است. این محصول دارای کارکردهای خاص و گاه منحصر بفردی است. در انواع مختلفی تولید می گردد و شما می‌توانید متناسب با نیازتان آن ها را تهیه نمایید. نخ‌های پلاستیکی برای مصرف کادویی، کشاورزی، صیادی، بسته بندی و … قابل استفاده بوده و کاربرد نخ‌های پلاستیکی به ضخامت آن‌ها بستگی دارد. برای آشنایی بیشتر با انواع نخ پلاستیکی ، نخ پلاستیکی نازک، نخ پلاستیکی کیلویی، نخ پلاستیکی ضخیم، نخ پلاستیکی کیلویی، نخ پلاستیکی برای دستبند، کاربرد نخ پلاسیکی ضخیم، نخ نایلون برای دستبند، نخ نایلون خیاطی،  نخ نایلونی ماهیگیری، نخ پلاستیکی سبد بافی و کاربرد هایشان، مجموعه زیبا تاب اصفهان شما را به مطالعه ی این مقاله دعوت می نماید. 

نخ پلاستیکی چیست و چه انواعی دارد؟

به رشته‌های باریک و بلند که از الیاف مصنوعی و مواد پلاستیکی مثل پلی اتیلن و پلی پروپیلن توسط دستگاه‌های ریسندگی تولید می‌شود، نخ پلاستیکی می‌گویند. این محصولات متناسب با ضخامت و نوع مواد اولیه ویژگی های منحصر به فردی دارند. نخ پلاستیکی تابیده، در صنایع مختلف کشاورزی، غذایی، صنعتی، خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

با انواع نخ پلاستیکی و کاربرد هایشان آشنا شویم

انواع مختلف نخ پلاستیکی

این محصول باتوجه به مدل، ضخامت و سایر ویژگی‎‌ها مشخصات و کاربردهای متفاوتی دارند. برای مثال نخ کادویی ضخامت کمتری دارد، کاربرد آن را حتما در سبزی فروشی‎‌ها و شیرینی فروشی‌‎ها مشاهده کرده‌اید. نوع دیگری از این محصول مانند نخ بسته بندی در کشاورزی کاربرد دارد که دارای ضخامت بیشتری می‌باشد. این نخ‌ها دچار پرز و پوسیدگی نمی‌‎شوند و مقاومت خوبی در برابر آفتاب و رطوبت دارند. نخ‎‌ها به صورت رول و در رنگ‎‌های مختلف، قابل عرضه هستند.

  • نخ پلاستیکی تابیده

اساسی ترین کاربرد این نخ در اسباب‌کشی و بسته‌بندی کارتن می‌باشد. برای تشخیص کیفیت بالای این محصول به شفافیت آن دقت کنید. هرچه شفافیت در این نوع نخ بیبشتر باشد، کیفیت آن نیز بیشتر می‌شود. این نخ در رنگ‌های قرمز، دودی و سفید بیشتر تولید می‌شوند که رنگ سفید آن کیفیت بهتری دارد. 

با انواع نخ پلاستیکی و کاربرد هایشان آشنا شویم

  • نخ کادو

به طور حتم تا کنون در سبزی فروشی و شیرینی فروشی‌ها زیاد دیده‌اید که با نخ پلاستیکی محصولات را می‌پیچند. این نخ وزن و ضخامت کمتری دارد. نخ کادو به شکل رول شده و در رنگ های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. این محصول قیمت مناسبی نسبت به سایر نخ های بسته بندی دارد. همچنین نخ بسته بندی کنفی تزیینی از دیگر موارد مصرف این نخ است که برای بسته بندی کادو به کار می‌رود و فانتزی است.

  • نخ گلخانه

به طور کلی برای نگه داشتن گیاهان و بوته ها، و جلوگیری از افتادگی محصولات در گلخانه‌ها از این نخ استفاده می‌شود. از نخ گلخانه در کشت محصولاتی مانند گوجه، فلفل، خیار و سایر صیفیجات استفاده می‌شود. با استفاده از این نخ‌ها می‌توانید از فضای موجود بهینه استفاده کنید. این نخ‌ها در صنعت بسته‌بندی و برای محکم کردن و بستن درب کارتون‌ها و جعبه‌ها نیز استفاده می‌شود.

  • نخ پلی پروپیلن Polypropylene

این نخ نوعی الیاف مصنوعی است که پایه‌ی پلیمری آن پلی پروپیلن می‌باشد. پلی پروپیلن، متریالی نسبتاً سازگار با پوست بدن انسان را دارا می‌باشد. این نخ کاربردهای زیادی دارد که بیشترین استفاده آن در مصارف بهداشتی و تولید فیلترهای نخ تابیده میکرونی و انواع گونی است. از مهمترین مصارف این نخ می‌توان به تولید فرش ماشینی اشاره کرد. کاربرد عمومی‌تر این محصول در مواردی چون لباس‌های تابستانی (مناسب برای دفع عرق)، ماسک‌های صورت برای بیماران و بیمارستان‌ها، پوشش دیوار، بتن، رومیزی و … است.

با انواع نخ پلاستیکی و کاربرد هایشان آشنا شویم

  • نخ کشاورزی

نخ کشاوری برای بسته بندی علوفه ها بسیار مناسب و کاربردی است. این نخ نوعی نخ پلیمری می‌باشد که از مواد آنتی یو وی (Anti UV) ساخته شده است. دارای طول عمر و مقاومت بالایی است، همچنین هیچ گونه آسیبی به گیاه نمی‌رساند. یکی از وسایل پر کاربرد در کشاورزی برای کشت انواع صیفی جات از قبیل گوجه، خیار، فلفل و سایر گیاهان برای رشد است. توجه داشته باشید این نوع نخ‌ها با توجه به نوع محصول دارای ضخامت‌های مختلفی است. نخ کشاورزی با نام نخ گلخانه نیز شناخته می‌شود.

  • نخ عدل بندی

این نوع نخ در صنعت کشاوری جهت جمع کردن علوفه، یونجه و … کاربرد بسیاری دارد. نخ عدل بندی به نسبت نخ‌های کنفی و نخ‌های سیزال وزن کمتری دارد. از نخ‌های عدل بندی پلی‌پروپیلن برای بسته بندی و سایر کارهای مشابه استفاده می‌شود و اکثر کشاورزان، از نخ‌های عدل بندی برای انجام فرایند بسته بندی علوفه استفاده می‌کنند. این نخ خا در رنگ بندی بسیار متنوعی به بازار عرضه می‌شود که کار کشاورازان را جهت دسته بندی راحت کرده است. 

  • نخ بیلر

برای بار بندی محصولات کشاوری از نخ مخصوصی به نام نخ بیلر استفاده می‌شود. این نخ‌ها به طور معمول به رنگ قرمز در ایران تولید می‌شوند و دارای کیفیت های متفاوتی هستند. نخ بیلر برای پرس علوفه، جمع آوری کاه و یونجه بیشترین کارایی را دارد. نخ بسته بندی کشاورزی باید دارای ضخامت قابل قبولی باشد تا هنگام بسته بندی پاره نشود. این نخ با نام پرس نیز معروف است.

با انواع نخ پلاستیکی و کاربرد هایشان آشنا شویم . کاربرد نخ پلاستیکی

  • نخ دروگر

نخ دورگر یا یونجه از جنس پلی پروپیلن تولید می‌شود. با استفاده از این نخ علوفه و یونجه ها را می‌بندند. هم جای کمتری بگیرد و حمل و نقل راحت‌تری داشته باشد. پلی‌پروپیلن رنگ ویژه‌ای ندارد و زیست‌تخریب‌پذیر است و در برابر رطوبت نیز مقاوم می‌باشد. انعطاف‌پذیری این ماده از دیگر خصوصیات برجسته‌ی آن به‌شمار می‌رود. میزان مقاومت نخ دروگر در برابر کشش از جمله موارد مهمی است که هنگام خرید و استفاده از آن باید مدنظر قرار داد. نخ باید از مقاومت خوبی در برابر کشش دارا باشد، زیرا احتمال پارگی آن، در صورت بسته‌بندی مقدار انبوهی گندم یا جو وجود خواهد داشت. شما می توانید جهت تهیه انواع نخ و طناب پلاستیکی، با ما تماس گرفته و از همکاران ما مشاوره بگیرید.

مزایای نخ پلاستیکی

  • قیمت مناسب

  • دسترسی آسان

  • کیفیت مناسب

  • استحکام بالا

جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از دیگر محصولات مجموعه زیباتاب، کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو