نخ بیلر و کاربرد این محصول صنعتی

امروزه با تولید قابل‌توجه نخ بیلر، بسته‌بندی در صنعت کشاورزی و باغداری معنای متفاوتی پیدا کرده‌است. در گذشته اگر بسته‌بندی به درستی انجام نمی‌شد، زحمت کشاورزان از بین می‌رفت و در نتیجه به مرور زمان جامعه با کمبود آذوقه مواجه می‌شد. با گذشت نسل‌ها و تلاش بشر امروز می‌توانیم بسته‌بندی های مناسبی را با استفاده از این نخ‌ها تهیه و آماده‌کینم. برای آَشنایی با مواد اولیه نخ بیلر، نخ بیلر نادر در این مقاله مجموعه زیباتاب اصفهان همراه ما باشید. برای استعلام قیمت نخ بیلر کشاورز، قیمت نخ عدل بندی و قیمت نخ پرس یونجه می توانید با همکاران ما تماس بگیرید. 

نخ بیلر چیست؟

این نخ از سیسال و مواد‌ مصنوعی تشکیل‌شده و قطر کمی دارد. با این نخ می توان مقداری از مواد فیبری به طور مثال کاه را به صورت متراکم دسته‌بندی کرد. برای راحتی در تشخیص بسته‌بندی ها، نخ بیلر می تواند در رنگ‌های مختلفی تولید شود. نخ بیلر کاربردهای متفاوتی دارد. شما می‌توانید برای سفارش و تهیه این محصول از همکاران ما مشاوره بگیرید. 

 

 

قیمت نخ بیلر

این نخ دارای مقاومت بسیار بالاست و در حین کار پاره نمی شود. مجموعه زیبا تاب تمام تلاش خود را برای تولید محصول درجه یک و با کیفیت کرده است. قیمت این نخ نسبت به شرایط بازار و نیاز مشتری متفاوت است. اما نگران نباشید همکاران ما همیشه پاسخگو خواهند بود فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

نخ بیلر و چندین اسم

معنی واژه‌ی بِیْل در زبان فارسی با واژه‌ی عدل است. در زبان انگلیسی bale به توده‌ای مکعبی شکل از گندم یا علوفه گفته‌می‌شود که توسط کشاورزان یا توسط ماشین‌آلاتی به نام بیلر (Baler) فشرده‌شده و به شکل مربع یا دایره در‌ می‌آیند. برای بستن این توده‌های مربع یا مستطیل‌ شکل از نخ‌هایی به نام همین نخ استفاده‌ می‌شود. به همین دلیل به این نخ، نخ عدل‌بندی هم گفته می‌شود.

این نخ با نام پرس هم شناخته می شود و همچنان به نام های دیگری نیز معروف است. به طور مثال نخ کلش، نخ دروگر، نخ گندم و نخ بسته‌بندی علوفه. البته لازم به ذکر است تمامی این اسامی برای یک محصول به کار می رود و هیچ تفاوتی با دیگری ندارد.

 

 

ویژگی های نخ بیلر

  • ضدUV
  • رنگ های جذاب و متنوع
  • دوام زیاد
  • مقاومدر شرایط آب و هوایی نامساعد
  • نداشتن پرز
  • مقاوم در برابر اسیدها  اشعه ماوراء بنفش
  • مقاومت در برابر کشسانی
  • سطح مقطع یکسان در طول دوک
  • بسته‌بندی زیبا
  • وزن کمتر نسبت به نخ های کنفی و سیزال

کاربرد نخ بیلر

مهم‌ترین کاربرد این نخ بسته‌بندی محصولات کشاورزی است. برای بسته‌بندی میوه‌ها و سبزیجات با وزن زیاد مناسب است. به طور مثال این نخ در باغ های میوه به خصوص باغ انگور استفاده می شود. همچنین این نخ برای بسته‌بندی علوفه و یونجه هم استفاده می شود و ساقه و شاخه آن را  نگه می دارد. به همین دلیل این نخ به نخ پرس علوفه نیز مشهور است. به علت تنوع رنگی بالا کشاورزان می توانند از رنگ های متفاوت برای دسته بندی محصولات استفاده کنند. تا دسته بندی ها به راحتی قابل تشخیص باشند و در نتیجه حمل و نقل و نگهداری آن ها راحت‌تر خواهد بود.

نخ بیلر

مقاومت نخ بیلر

عمل بسته‌بندی می تواند در محیط های متفاوتی انجام بشود. به طور مثال ممکن است در مزرعه ها، باغ ها، زمین های کشاورزی و تاکستان ها به آسانی در معرض رطوبت قرار بگیرد یا زیر  تابش مستقیم خورشید باشد. حتی می تواند به لحاظ اسیدی خصوصیت خورنده ای داشته باشد. به همین علت بسیار مهم است نخی برای بسته‌بندی استفاده شود که مقاوم باشد. نخ بیلر در برابر نور خورشید و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است. ما در مجموعه زیباتاب نخ عدل بندی مقاوم و درجه یکی را برای شما تولید کرده ایم. 

مزایا نخ بیلر

شرایطی که در آن از نخ دروگر استفاده می شود متفاوت است. بسته‌به نوع و خشکی کاه یا هر محصول کشاورزی دیگری اندازه و ابعاد بسته‌بندی این نخ متفاوت است و نیازمند نخ با درجه مقاومت متفاوت نیز می باشد. بنابراین نخ های بیلر با مقاومت متفاوتی تولید و تهیه می شود. امروزه برای تولید این نخ ها از آخرین تحولات در زمینه بسته‌بندی استفاده‌می‌شود و برای تولید نخ های بیلر به جای سیسال از پلی‌پروپیلن استفاده‌ می‌شود.

نخ بیلر مصنوعی 

پلیمر پلی پروپیلن بیشترین استفاده را در تولید نخ‌های بیلر مصنوعی دارد. پلی‌پروپیلن یک «پلیمر اضافی» ترموپلاستیک است که از ترکیب مونومرهای پروپیلن ساخته‌شده‌است و در برابر نور UV مثل آفتاب نرخ تجزیه پایینی دارد. این نخ صد در صد دربرابر حلال‌های آلی و روغن‌زداها و نیز حمله الکترولیت مقاوم است. همچنین پوسیده نمی‌شود و در برابر بیشتر مواد شیمیایی و اسیدها مقاوم است. علاوه بر این در برابر آب و رطوبت نیز آسیبی نمی بیند.

 

نخ عدل بندی

مزایای نخ مصنوعی نسبت به نخ طبیعی 

  • قطر نخ‌های پلی پروپیلنی یکنواخت تر است.
  • پرز ندارد و گره زنی آن‌ها راحت تر است.
  • رنگ نخ‌ها قابل تغییر است و لذا تشخیص آن راحت تر است.
  • وزن نخ‌های پلی پروپیلنی کمتر است.

خرید نخ های بیلر

نخ بیلر مانند نخ تابنده یکی از پرکاربردترین نخ ها در بسته‌بندی محصولات کشاورزی و باغداری است. اگر شما مایل به خرید این محصول از زیباتاب اصفهان می باشید. می توانید همین لحظه با ما تماس گرفته و از همکاران ما مشاوره بگیرید ما تمام تلاشمان را جهت ارائه محصولی مقاوم و کارآمد و مناسب نیاز شما خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو