خط تولید نخ و طناب پلاستیکی و معرفی تجهیزات مورد نیاز

خط تولید نخ و طناب پلاستیکی و معرفی تجهیزات مورد نیاز

 امروزه یکی از مهمترین محصولات کاربردی در صنایع و مصارف غیر صنعتی و خانگی طناب پلاستیکی است. این محصول دارای کارکردهای خاص و گاه منحصر بفردی است. در انواع مختلفی تولید می گردد و شما می‌توانید متناسب با نیازتان آن ها را تهیه نمایید. برای آشنایی بیشتر با خط تولید نخ و طناب پلاستیکی در کارخانه نخ اصفهان، کارخانه نخ ریسی تولید کنندگان نخ fdy، انواع کارخانه طناب سازی در اصفهان، کارخانه طناب کنفی، نخ پلاستیکی نازک، نخ پلاستیکی بسته‌بندی، نخ پلاستیکی ضخیم، نخ پلاستیکی کیلویی،  و معرفی تجهیزات مورد نیاز در ساخت این محصول صنعتی و کاربردی، مجموعه زیبا تاب اصفهان  به عنوان بزرگترین کارخانه ریسندگی و تولیدکننده طناب ایران شما را به مطالعه ی این مقاله دعوت می نماید. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت نخ پلاستیکی سبد بافی، قیمت هر کیلو طناب پلاستیکی، قیمت دستگاه تولید طناب پلاستیکی با ما تماس بگیرید. 

خط تولید نخ و طناب پلاستیکی و معرفی تجهیزات مورد نیاز

خط تولید نخ و طناب پلاستیکی

از زمان قدیم تا به حال طناب کاربرد بسیاری داشته است. در عصر جدید روش تولید نخ و طناب با گذشته بسیار فرق کرده است. در گذشته از الیاف طبیعی مانند موی گوسفندان برای تولید طناب استفاده می کردند. اما امروزه دلیل تغییر نیاز مردم و کاربری طناب ها، روش تولید آن نیز متفاوت شده است. طناب با استفاه از موادی مانند پلی پروپیلن Polypropylene و پلی اتیلن Polyethylene تولید می شود. یکی از پرکاربرد ترین طناب ها در دنیای امروزه طناب پلاستیکی می‌باشد که در این مقاله سعی داریم روش تولید طناب پلاستیکی را برای شما شرح دهیم.

نخ و طناب پلاستیکی

روش های تولید طناب

ابتدایی ترین مرحله برای تولید طناب، تهیه ی مواد اولیه می‌باشد. مواد اولیه تهیه شده به وسیله دستگاه اکسترودر Extruder به رشته های طناب تبدیل می شود و داخل دستگاه تولید طناب قرار داده می شود. بعد از تنظیم دستگاه با در نظر داشتن نیاز های مشتریان، طناب پلاستیکی در سایز های متفاوت تولید می شود.

 ۲ روش تولید طناب:

✔️ طناب بافته شده

✔️ طناب تابیده شده

خط تولید نخ و طناب پلاستیکی و معرفی تجهیزات مورد نیاز

نحوه تولید طناب بافته شده

این نوع طناب دارای دو بخش اصلی هسته و روکش می‌باشد. این طناب قابلیت تولید با الیاف طبیعی و یا مصنوعی را دارد. این محصول پر کاربرد قابلیت تولید به صورت چندین روکش نیز دارا می‌باشند. طناب های بافته شده از مقاومت سایشی بالاتری نسبت به طناب های تابیده شده برخوردار می‌باشد. این محصولات دارای انعطاف بالاتری نیز می باشد.

طناب تابیده شده

این طناب از تنیده شدن دو یا چهار رشته الیاف طبیعی یا مصنوعی به وجود می آید. مقاومت کششی این نوع طناب نسبت به نوع دیگر طناب بیشتر است. به همین علت ماندگار بوده و دارای طول عمر بالاتری می باشد.

تولیدکننده طناب

اندازه و وزن طناب

طناب ها به طور معمول دارای قطری برابر ۲ میلی متر تا ۳۲ میلی متر می باشند. در نظر داشته باشید که هرچه قطر طناب بیشتر باشد، وزن آن نیز بیشتر می شود. تعداد رشته های به کار رفته برای تولید طناب، به صورت تصاعدی بالا می رود. متراژ طناب ها از ۱۰۰ تا ۵۰۰ متر به طور یک تکه تهیه می شود. 

مواردی که برای راه اندازی خط تولید نخ و طناب باید در نظر داشت:

  • چیدمان مناسب، برای کاهش طول خط تولید توصیه می شود.
  • در رابطه با مشخصات، چگونگی اتصال ماشین آلات به هم و تجهیزات باید از اطلاعات کافی برخوردار بود.
  • فضای کافی میان ماشین آلات و تجهیزات بهتر است برقرار باشد.
  • بررسی زیر ساخت های تاسیسات ساختمان مد نظر توصیه می شود.
  • برای ارتباط برقرار کردن میان تجهیزات و ماشین آلات، بهتر است از معماری مناسب بهره ببرید.

خط تولید نخ و طناب پلاستیکی و معرفی تجهیزات مورد نیاز

مراحل راه اندازی خط تولید

  • گام اول تهیه تجهیزات

مهمترین بخش راه اندازی خط تولید طناب، تهیه تجهیزات است. پس نقش مهم و تعیین کننده ای برای دریافت نتیجه نهایی ایفا می کند. از تجهیزات اصلی این خط تولید می توان به اکسترودر، کلاف کن و انکوباتور Incubator اشاره کرد.

  • گام دوم ایجاد خط تولید

از دیگر موارد مهم راه اندازی تولیدی نخ و طناب پلاستیکی، ایجاد خط تولید می باشد. آموزش و تخصص اصل مهم دیگری است که در رابطه با چگونگی استقرار باید به آن توجه کرد. بهتر است بدانید چیدمان نقاله ها، اکسترودر و کلاف کن در عملکرد خط تولید، نقش بسیار مهمی دارد. چیدمان این موارد باید به گونه ای باشد که جا و فضای کمتری را اشغال کند.

  • گام سوم راه اندازی خط تولید

صاحب خط تولید باید بتواند ایده و طرحی ارائه دهد که جامع باشد. همچنین باید برای تهیه مواد اولیه مانند پلی اتیلن و پلی پروپیلن که هر کدام دارای کاربرد خاصی هستند اقدام نماید. 

تولیدی نخ

از تجهیزات تولید الیاف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مخزن آب گرم
  • مخزن آب سرد
  • وایندر Winder
  • اکسترودر Extruder
  • سیستم کشش

الیاف بعد از گذشتن از فرایند تولید، به دور قرقره می پیچند و در نهایت به دستگاه منتقل می شوند. ماشین آلات بافت دارای انواع مختلفی می باشند، زیرا طناب های پلاستیکی دارای قطر های متفاوت می باشند.

تولیدی نخ

معایب تولید نخ و طناب پلاستیکی

تولید نخ و طناب و پلاستیکی از معایبی برخوردار است. از جمله این معایب می‌توان به کمبود مواد اولیه اشاره کرد که تولید کننده برای خرید آن نیاز به واردات مواد اولیه دارد. برای تولید این محصول به علت نیاز به استخر های آب گرم و سرد نیاز به مساحت زمین بالایی می‌باشد. بودجه و سرمایه اولیه برای شروع این کسب و کار بالا می باشد به این علت که ماشین آلات این خط تولید گران قیمت می باشند. می توانید همین لحظه با ما تماس گرفته و از همکاران ما مشاوره بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از دیگر محصولات مجموعه زیباتاب، کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو