طناب پنبه ای و کاربرد آن در صنایع مختلف

طناب پنبه ای و کاربرد آن

در مجموعه زیبا تاب اصفهان طناب پنبه ای با بهترین کیفیت تولید و در دسترس مشتریان عزیز قرار می گیرد. قرار است در این مقاله با طناب پنبه ای و کاربرد آن، طناب پنبه ای نازک، طناب پنبه ای کیلویی، طناب جوت و طناب کنفی آشنایی بیشتر پیدا کنید. برای استعلام قیمت طناب پنبه ای ضخیم، قیمت طناب سفید و قیمت طناب ساختمانی می توانید با همکاران ما در واحد فروش تماس برقرار نمایید. 

طناب پنبه ای

طناب پنبه‌ ای و کاربرد آن چیست؟

این نوع طناب قابلیت کشسانی بالایی دارد و به راحتی می‌توان با دست آن را کشید. ناگفته نماند که طناب پنبه ای از رنگ پذیری بسیار زیادی برخوردار است. اگرچه طناب پنبه‌ای ویژگی‌های مطلوب زیادی دارد اما در برابر روغن، آب یا سایر مواد شیمیایی مقاوم نیست.

 تولید کنندگان به دلیل اینکه در طناب پنبه ای از هیچ گونه الیاف مصنوعی استفاده نکرده اند، این امر باعثِ این است که طناب ها دوام و استحکام بسیار بالایی پیدا کند که به دلیل رنگ پذیری بالا برای کاربرد های مختلف مانند صنعت، باربری، مکرومه بافی و تزئینات مورد استفاده قرار می گیرد.

طناب پنبه ای

روش تولید طناب پنبه ای

همانطور که بیان کردیم این نوع طناب با دو روش تابیده و بافته شده تولید می گردد. پنبه ماده اولیه این نوع از طناب است که تولید کنندگان به طور معمول بعد از بافندگی و ریسندگی بکار می گیرند. برای اینکه شما عزیزان متوجه مرغوبیت آن شوید می ‌توانید به ضخامت نخ های به کار رفته در آن توجه کنید. بدیهی است به هر اندازه ای که قطر آن ها بیشتر باشد مرغوبیت و  دوام بالاتری خواهد داشت. در بازار سایز های ۲ میلیمتر تا ۶۰ میلیمتر عرضه می گردد. به طور معمول متراژ این نوع طناب نیز بین ۶۰ متر تا ۶۰۰ متر بوده.

کاربرد و مصارف طناب پنبه ای در صنایع مختلف

با در نظر گرفتن مقاومت و استحکام بسیار بالایی که این نوع طناب دارد باعث شده که در صنایع و مصارف مختلف مورد استفاده قرار گیرد. امروزه کاربرد طناب در صنایع مختلف و در کارخانجات برای حمل و نقل، بستن و محکم کردن وسایل گوناگون از طناب پنبه ای بکار گرفته می گردد. به طور خاص طناب پنبه ای در مصارف خانگی و طراحی دکور کاربرد بسیار زیادی دارد.

در عصر امروز از طناب پنبه ای برای محکم و ایمن کردن وسایل و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این طناب برای بکسل کردن ماشین آلات سنگین در معادن مورد استفاده قرار می گیرد. می توان از طناب پنبه ای برای محکم کردن چادرهای کوهنوردی استفاده کرد.

 

دکوراسیون و تزئینات

طناب پنبه ای

برای این که بتوان از طناب پنبه ای برای تزئین استفاده کرد بایستی آن را به حالت پیچ خورده تبدیل کرد، سپس با خیاطی طناب پنبه ای بر روی لباس های مورد سلیقه تان لباس تان را به یک لباس شیک و خاص تبدیل کنید. البته ناگفته نماند که می توان از این نوع طناب ها برای درست کردن قاب عکس ها و آیینه ها در منازل استفاده نمود.

استفاده در یدک کشی و بکسل کردن 

این یک کاربرد متداول است که به دلیل قابلیت کشسانی مناسب و استحکام بالا برای بکسل کردن ماشین آلات سنگین مانند خودرو های سواری، کامیون بسیار کاربردی است و به دلیل انعطاف پذیری بالا در مواقعی که سرعت ماشین یدک کش به هر دلیلی به طور ناگهانی تغییر کند طناب پنبه ای مجموعه زیبا تاب اصفهان پاره و یا خُرد نمی شود.

 استفاده در ایمن کردن وسایل گوناگون

همچنین طناب‌های پنبه‌ای در ایمن کردن وسایل کاربرد بسیار زیادی دارد. ناگفته نماند که بدلیل قابلیت کشسانی این نوع از طناب ها، برای محکم کردن وسایل گوناگون بر روی باربند ماشین ها بسیار مناسب است. آن‌ها همچنین در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند.

قابل استفاده در محیط های مختلف

یکی از ویژگی های برجسته طناب های پنبه ای سازگاری با آب و هوا های مختلف است، این منظور نشان دهنده این است که استفاده از این نوع طناب در هر شرایطی ممکن است. همچنین مواد بکار رفته در طناب پنبه ای سبب شده که حتی زیر نور خورشید نیز مقاومت بالایی نشان دهد که این امر سبب می شود، طول عمر مفید طناب افزایش پیدا کند.

طناب پنبه ای

ویژگی های خاص 

  1. قابلیت کشسانی بالا و انعطاف پذیری
  2. قابلیت رنگ پذیری برای تزئینات 
  3. جذب کننده قوی آب و رطوبت
  4. دوام بالا در برابر نیرو های وارده
  5. عبور ندادن گرما و حرارت
  6. دوام بالا در برابر سایش
  7. به علاوه این ویژگی ها به دلیل سازگاری این طناب با پوست بدن انسان در مصارف لوازم ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. ناگفته نماند که به علت سازگاری این نوع از طناب ها با محیط زیست آن را متمایز و خاص کرده که این موضوع نشان دهنده این است که  این طناب در مصارف مختلف در طبیعت مورد استفاده قرار می گیرد. 

در این مقاله سعی داشتیم که شما عزیزان را با طناب پنبه ای و کاربرد این محصول در صنایع مختلف آشنا کنیم؛ و مجموعه زیبا تاب اصفهان اینجاست که به شما بهترین ها را در اختیار شما بگذارد، به این دلیل که شما عزیزان لایق بهترین ها هستید. برای اطلاع از لیست محصولات مجموعه زیبا تاب اصفهان بر روی لینک کلیک بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو