نخ تابیده چیست و چه کاربردی دارد؟

ابریشم تابیده برای دوخت چه چیزی استفاده میشود؟ سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد. یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مواد اولیه‌ای که در صنایع بسته‌بندی و کشاورزی و… استفاده می شود، نخ تابیده است. تا امروز هیچ جایگزینی برای این محصول تولید نشده است و این موضوع از اهمیت این محصول کاربردی خبر می دهد. این محصول بسیار کارآمد‌‌ است و بدون دسترسی به آن امکان انجام کارها با مشکلات زیادی رو به روست. در ادامه این مقاله نخ تابیده را بیشتر خواهیم شناخت. برای آشنایی با نخ ابریشم تابیده و نخ تابیده پلاستیکی با ما همراه باشید. همچنین اگر راجع به قیمت نخ تابیده و فروش نخ تابیده سوالی دارید، می توانید با همکاران ما در واحد مشاوره و فروش مجموعه زیباتاب اصفهان تماس بگیرید.

لیست قیمت نخ تابیده

همانطور که گفته‌شد این نخ  برای بسیاری از صنایع یک محصول به شدت کاربردی است. احتمالا می دانید قیمت انواع این محصول با توجه به مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها با هم تفاوت خواهد داشت. برای همین در خرید این محصول بهتر است ابتدا جنس و ضخامت محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید. اگر شما هم به نخ تابیده نیاز دارید و به دنبال لیست قیمت آن هستید می توانید همین حالا با همکاران ما در زیباتاب در تماس باشید.

نخ تابیده درجه یک 

این نخ، حاصل ترکیب دو ماده اولیه پلی اتیلن و پلی پروپیلن می باشد. نخ تابیده در دو نوع نازک و ضخیم تولید می شود. پلی‌پروپیلن دارای ویژگی مقاومت شیمیایی، الاستیسیته بالا، مقاومت در برابر فرسایش، رطوبت و ضربه، عایق الکتریکی، سطح لغزنده، دسترسی آسان و ارزان است که همین ویژگی‌ها باعث شده این ماده به یکی از بهترین گزینه ها در تولید این نخ تبدیل شود.

در گذشته این نخ ها به طور معمول از پنبه، کتان، مو و پشم حیوانات تولید می شدند و با پیشرفت صنایع ماهیت نخ های تابیده تغییر کرد. و به استفاده از نخ های مصنوعی یا ترکیبی از نخ مصنوعی و طبیعی تبدیل شد. از انواع این نخ می توان به نخ ابریشمی تابیده، نخ کنفی، نخ کاموایی، نخ DMC، نخ تابیده پلی استری، نخ نایلونی، نخ پلاستیکی و… اشاره کرد که به راحتی در سایت زیبا تاب یافت می شود و می توانید آن ها را تهیه کنید.

اهمیت نخ تابیده در صنعت

انواع الیاف و نخ طبیعی از گذشته تا به حال در زندگی بشر مورد استفاده قرار گفته‌اند. در سال‌های اخیر نیز انواع نخ تولید‌ شده از مواد شیمیایی در بازار عرضه شده‌است. چه در دوران مدرن و چه در زمان‌های گذشته استفاده از الیاف، نخ و طناب برای بستن اجسام یا اشیا و برای تولید بسیاری‌ از منسوجات ضروری‌ بوده‌است.

البته امروزه در کاربردها و مشخصات این محصولات تغییرات زیادی به وجود آمده‌است. در زمان‌های گذشته برای تولید نخ از الیاف طبیعی مثل پنبه، کتان یا دیگر مواد طبیعی موجود در طبیعت استفاده شده است. و در کنار آن استفاده از پشم و موی حیوانات اهلی نیز متداول بوده است.

به‌ مرور زمان به واسطه پیشرفتی که در صنایع تولیدی و تبدیلی صورت گرفت. کاربرد فراوان و نیاز به ایجاد ویژگی های خاص باعث شد نخ تابیده در تولید انواع مختلفی از مواد اولیه مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از مهم ترین گروه از مواد اولیه ای که می‌توان از آن در تولید نخ و الیاف استفاده نمود مواد پلاستیکی یا مواد نایلونی هستند. نخ های نایلونی به دلیل فراوانی مواد اولیه که در تولید آن ها مورد استفاده قرار می‌گیرد قیمت پایین‌تری دارند و استفاده از آن ها متداول تر است. به علاوه در مقابل کشش، عوامل شیمیایی و نور استقامت بیشتری را دارا می باشند. این خصوصیات آن ها را جزء محصولات پرفروش قرار داده‌است.

کاربرد نخ تابیده 

در داخل کشور تولید کننده هایی هستند که امکان تولید این محصولات را از مواد مختلف و به خصوص مواد پلاستیکی مانند پلی اتیلن و یا پلی پروپیلن و دیگر الیاف را دارند. با توجه به تنوع مواد اولیه مورد استفاده، در حال حاضر در طیف وسیعی از کاربردها از انواع این محصول استفاده می‌شود. از کاربردهای این محصول می توان به استفاده در طناب و ریسمان، تور ماهیگیری، کشاورزی، تولید انواع توری، صنعت بسته بندی، تولید مبلمان، خرازی ها، تولید اثاثیه و لوازم خانگی، تولید فرش، صنایع تولید در و پنجره و تورهای مورد استفاده در ورزش اشاره کرد.

مهم ترین ویژگی های نخ تابیده

  • وزن سبک 
  • رنگ ثابت
  • عدم جذب رطوبت
  • عایق الکتریکی خوب
  • استحکام کششی بالا
  • مقاوم در برابر سایش
  • مقاومت شیمیایی
  • قابلیت مخلوط شدن با انواع الیاف پارچه ای

یکی از دلایل محبوب بودن این محصول وزن کم آن است. نخ تابیده نسبت به نخ های نایلون و پلی استر وزن کمتری دارد. به همین دلیل در صنعت بسته‌بندی مصرف زیادی دارد. همچنین این نخ ها اگر به درستی و طی فرآیند بدون نقص dope رنگ آمیزی شود، رنگی روشن، جذاب، مقاوم در برابر اشعه UV و ثابت و بدون تغییر خواهد داشت. این محصول رطوبت را جذب می کند و در برابر آن مقاومند، بنابراین تمیز کردن آن ها بسیار آسان بوده و در ۴ فصل سال و مناطق مختلف کشور قابل استفاده است.

خرید نخ تابیده 

پیدا کردن نخ تابیده درجه یک در بازار این روزها کار راحتی نیست. عوامل و شرایط مختلفی بر خرید و فروش این نخ در بازار تاثیرگذار هستند که باید تمامی آن ها را مد نظر داشت. این نخ یکی از مهم ترین محصولاتی است که در صنایع به کار می رود. به یاد داشته باشید خرید این نخ از اهمیت زیادی برخوردار است. ما در زیبا تاب کار را برای شما آسان کرده ایم شما می توانید همین حالا با در رابطه با خرید این محصول درجه یک از همکاران ما مشاوره بگیرید تا با توجه به نیازتان بهترین خرید ممکن را انجام دهید.

برای آشنایی با انواع نخ های کاربردی می توانید این مقاله را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو