با طناب ابریشمی و کاربرد این محصول آشنا شوید

طناب ابریشمی و کاربرد این محصول

 طناب‌ ابریشمی پلی‌پروپیلن درست شده از رشته های مصنوعی، قابل حمل و بسیار سبک که به عنوان طناب‌های دریایی نیز نام می برند و مختصرا از آن ها به اسم طناب ابریشمی (pp) نام می برند. این نوع طناب‌ ویژگی های منحصر به فردی نسبت به انواع دیگر طناب‌ها دارد. به همین دلیل استفاده از آن در صنایع کشتیرانی و دریایی رو به افزایش است. در این مقاله سایت زیباتاب اصفهان با نهایت سعی و کوشش به معرفی طناب نخی و کاربرد آن‌ می پردازیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع طناب‌ها و خواص آن‌ها هستید؛ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. همچنین می توانید برای استعلام قیمت طناب ابریشمی، قیمت طناب ابریشم مصنوعی و قیمت طناب ابریشمی وینچ با ما تماس بگیرید.

طناب ابریشمی

طناب ابریشمی پلی‌پروپیلن(PP) چيست و چه خواصی دارد؟

طناب‌های پلی‌پروپیلن از پلیمر شیمیایی پلی پروپیلن تولید شده‌اند و به طور معمول به صورت‌ چند رشته‌ای و به صورت کلاف هستند. این نوع طناب در دسته طناب پلاستیکی قرار می‌گیرد. بیشتر طناب‌های پلی‌پروپیلنی از مواد خالص پلی پروپیلن و یووی استابلایزر تولید شده‌اند. این طناب‌ها دارای خواص ویژه‌ای از قبیل عدم جذب رطوبت، وزن پایین، ضریب استحکام بالا در برابر پارگی و ریش ریش شدن، مقاومت بسیار زیاد در برابر انواع اسیدها و بازها، امکان شناوری بر روی سطح آب، قابلیت تولید در رنگ‌ و طرح‌های متنوع، استحکام و دوام بسیار بالا برخوردار هستند. این نوع طناب‌ها نیز بدون کم ترین اثر تخریب پذیری بر محیط زیست ساخته می‌ گردند. بنابراین می‌توان گفت طناب‌ ابریشمی پلی پروپیلن جایگزین مناسبی برای انواع مختلف طناب‌های ساخته شده از الياف طبیعی است. این طناب‌ها در صنایع مختلف ساختمانی، کشاورزی، حفاری، نظامی، ماهیگیری و دریایی کاربرد دارند.

طناب ابریشمی

عمر مفید طناب‌های ابریشمی

این نوع از طناب‌های ابریشمی طول عمر مفید بین 5 تا 6 سال دارند؛ به طوری که بعد از گذشت این مدت زمان، حتی اگر از این نوع طناب استفاده نکنید؛ باید دورش بیندازید. به دلیل اینکه این طناب‌ها با وجود آن که از مقاومت بسیار زیادی در برابر اشعه  UV خورشید برخوردار هستند؛ ولی در صورت قرار گرفتن طولانی مدت در برابر تابش نور خورشید، به مرور زمان پوسیده و رشته رشته می شوند. به طوری که اگر به طور منظم و روزانه از این طناب‌ها استفاده شود امکان دارد طول عمر مفید آن‌ها تا 4 سال کاهش یابد.

طناب ابریشمی درشت بافت

کاربرد طناب درشت بافت در صنایع دریایی و ماهیگیری می باشد. قابل ذکر است، طناب هایی که در خطوط انتقال مخابرات و برق و… مورد استفاده قرار می گیرند از این نوع اند. قطر این محصول از 8 تا 28 میلیمتر در اندازه های مختلف در بازار قابل عرضه می باشد.

طناب ریز بافت

با توجه به نحوه استفاده این طناب در صنایع ورزشی، نظامی، خدمات ایمنی و مصارف شخصی، در زمان ساخت نوع جنس و ساختار بافت تغییر و متناسب با نوع مصرف در دسترس مشتریان قرار می گیرد. اندازه این محصول از قطر 3 میلیمتر تا  16 میلیمتر در بازار عرضه می شود. 

انواع طناب ابریشمی پلی‌پروپیلن و کاربرد آن

طناب‌های ابریشمی در دو نوع سه و هشت رشته‌ای تولید می گردند. طناب‌های سه رشته‌ای در قرقره‌های 220 متری امکان بسته‌بندی دارند. از طناب سه رشته‌ای در بستن شناورها به اسکله بنادر، محکم کردن بسته‌بندی‌های بار بر روی کشتی، انتقال کشتی‌ها از لنگرگاه به اسکله، اتصال کشتی‌ها به همدیگر، ساخت انواع پله‌ها و پل‌های ارتباطی طنابی در ناوها و کشتی ها استفاده می‌شود. طناب‌ ابریشمی پلی پروپلین هشت رشته‌ای به صورت گیس بافت است که در صنعت قایقرانی و کشتیرانی مورد استفاده زیاد قرار می‌گیرند.

طناب ابریشمی

 

ویژگی‌های طناب ابریشمی پلی پروپلین

طناب پلی‌پروپیلن(PP) دارای استحکام کشسانی خوبی است. برای اندازه‌گیری مقاومت ضربه‌پذیری این طناب‌ها، اندازه‌ای به نام Knotted تعریف می‌شود که ضربه فیزیکی معادل 10 کیلوگرم است که نسبت آن بعد از برداشتن بار باید از طناب ابریشمی با قطر 1.2 کمتر گردد. این طناب‌ها همچنین از انعطاف‌پذیری و خاصیت ارتجاعی کمی برخوردار بوده و همچنین غیر قابل اشتعال هستند.

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم طناب‌های ابریشمی این است که به دلیل وزن کم، بر روی آب شناور می‌مانند؛ از این ‌رو در صنایع دریایی و کشتیرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر خواص بارز این طناب‌ها، عدم ایجاد اختلال در هنگام گره زدن آن‌ها است، به طوری که خیلی آسان می‌توان آن‌ها را گره زد و محکم بست.‌ مواد اولیه به کار رفته در این طناب‌ها به طوری است که خاصیت کشسانی ندارد و پرز نمی‌دهد.

همان‌طور که در متن های بالا بیان شد. طناب ابریشمی پلی‌پروپیلن(PP) یکی از تجهیزات و وسایل مورد نیاز در صنایع گوناگون کشتیرانی، قایقرانی، کشاورزی، حفاری، نظامی و ساختمانی است. طناب‌ ابریشمی pp بسیار سبک وزن بوده و در عین وزن کم از دوام و مقاومت کششی  بسیار بالایی برخوردار است. این طناب‌ها اکثرا به صورت چند رشته‌ای و در رنگ‌های مختلفی با قرقره‌های 220 متری به بازار عرضه می گردد.

طناب ابریشمی

این نوع از طناب‌های ابریشمی نسبت به دیگر انواع طناب‌های تولیدی موجود در بازار، به خاطر برخورداری از ویژگی‌های خاص، متقاضی های بیشتری دارد. از این رو برای اطلاع پیدا کردن از لیست محصولات مجموعه زیبا تاب اصفهان لینک آبی را کلیک فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو